System o którym mowa, to tzw. Elevator Speech (Pitch). Powstał on w Stanach w ubiegłym wieku, kiedy to na najwyższych piętrach wieżowców pracowali zwykle najbogatsi, a więc prezesi, dyrektorzy, menadżerowie najwyższych szczebli, a Ci mniej sytuowani pracowali niżej. Wsiadając razem do windy zwykli handlowcy czy przedstawiciele klasy średniej mieli zwykle tylko tyle czasu ile trwa podróż windą, aby zainteresować sobą potencjalnego inwestora czy pracodawcę.

Z tego wzięła się nazwa „gadki windowej”, która dziś stanowi bardzo ważny element budowania własnej marki. Zwykło się mówić, że jeśli nie jesteś w stanie opowiedzieć o czymś w prostych słowach, to znaczy, że nie rozumiesz tego dość dobrze. W sprzedaży można powiedzieć, że jeśli nie jesteś w stanie w ciągu 30 sekund opowiedzieć o sobie, tym co oferujesz, to kiepsko znasz swój produkt.

Aby stworzyć skuteczne Elevator Speech, musisz zadbać o kilka elementów. Po pierwsze ma być krótko, po drugie zwięźle, po trzecie konkretnie, a po czwarte wiarygodnie. Jak w praktyce powinna wyglądać Twoja prezentacja:

  1. kim jestem (lub czym jest mój produkt)
  2. co robię (lub co robi i do czego służy produkt)
  3. powiedz o typowym problemie klienta, który rozwiązujesz
  4. jakie są korzyści dla klienta
  5. unikalna propozycja sprzedażowa
  6. udowodnij, że to co masz działa
  7. wezwanie do akcji

Nazywam się Karol Froń. Jestem trenerem i coachem biznesu, sprzedaży i zarządzania. Pomagam przedsiębiorcom, menadżerom i handlowcom sprzedawać więcej poprzez nauczenie ich najlepszych sposobów sprzedaży w XXIw. Moi klienci zyskują w krótkim czasie o wiele większe wyniki sprzedażowe. Wyróżnia mnie duża wiedza merytoryczna, humor i energia w pracy. To co mam pomogło setkom moich pracowników i klientów. Przekonaj się sam, oto mój nr telefonu.

Wskazówka 77: Stwórz własny Elevator Speech w oparciu o powyższe wskazówki i naucz się go na pamięć.


Ten artykuł jest częścią poradnika nt. “100 Taktycznych Zasad Sprzedaży”.